Про внесення змін до Статуту  Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області та затвердження Статуту у новій редакції

Дата прийняття / оприлюднення: 
Четвер, 7 Березень, 2024
Номер документа: 
642

 

СТАВНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

УЖГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ХVІІ сесія VIII скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

07 березня 2024 року                                  с.Ставне                                   № 642

 

 

Про внесення змін до Статуту  Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області та затвердження Статуту у новій редакції

 

 

Відповідно до ст.25, 59, підпункту 20 пункту 61 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,                   ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX «Про утворення і ліквідацію районів», рішення VIII сесії Ставненської сільської ради VIII скликання № 301 від 16 грудня 2021 року «Про приведення у відповідність до чинного законодавства юридичної адреси Ставненської сільської ради» та з метою приведення Статуту  Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» до вимог чинного законодавства, сільська  рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Змінити місцезнаходження  Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (ідентифікаційний код 40176627) – з 89012, Закарпатська область, Великоберезнянський район, село Жорнава, будинок 146 на 89012, Україна, Закарпатська область, Ужгородський район, село Жорнава, будинок 146.
  2. Змінити місцезнаходження засновника Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» - Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (ідентифікаційний код 04350990) – з 89014, Закарпатська область, Великоберезнянський район, село Ставне, будинок 253 на 89014, Україна, Закарпатська область, Ужгородський район, село Ставне, будинок 253.
  3. Затвердити Статут Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області у новій редакції (додається).
  4. Визнати таким, що втратило чинність рішення XVI сесії сільської ради VІІІ скликання від 27 листопада 2023 року № 592 «Про приведення у відповідність до чинного законодавства юридичної адреси Жорнавського закладу дошкільної освіти «Дивосвіт» Ставненської сільської ради».
  5. Уповноважити керівника Жорнавського  закладу дошкільної освіти   «Дивосвіт» Ставненської сільської ради Чурей Ярославу Олегівну провести  державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
  6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту населення, молодіжної політики, фізкультури і спорту, туризму, рекреації     (Псяйка М.М).

 

 

 

Сільський голова                                                               Іван МАНДРИК

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням ХVІІ сесії VІІІ скликання

Ставненської cільської ради Ужгородського району Закарпатської області

№  642 від 07.03.2024 року

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

 ЖОРНАВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «ДИВОСВІТ»

СТАВНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

УЖГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

село Жорнава

 2024 рік

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.Повна назва закладу дошкільної освіти – Жорнавський заклад дошкільної освіти «Дивосвіт» Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі – заклад  освіти).

Скорочена назва закладу освіти – Жорнавський ЗДО «Дивосвіт».

Ідентифікаційний код юридичної особи – 40176627.

Тип закладу – загального розвитку.

Організаційно-правова форма – комунальна організація (установа, заклад).

1.2. Юридична адреса закладу освіти: 89012, Україна, Закарпатська область, Ужгородський район, село Жорнава, будинок 146.

1.3. Засновником закладу освіти є Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області (ідентифікаційний код -  04350990, місце знаходження: 89014, Україна, Закарпатська область, Ужгородський район, село Ставне, будинок 253) (далі – засновник).

Засновник (або уповноважений ним орган) здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організує будівництво й ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

1.4. Управління закладом здійснюється через уповноважений орган у галузі освіти – відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту, культури й туризму Ставненської сільської ради (далі – Уповноважений орган).

Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами, Положенням про заклад дошкільної освіти (далі – Положення), актами Президента України, Кабінету Міністрів, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Базовим компонентом дошкільної освіти, власним Статутом.

1.5. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами.

1.6. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.

1.7. Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію особистісно-орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних завдань дошкільної освіти:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

- виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

- формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;

- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

1.8. Заклад освіти здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

1.9. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.

1.10. Основні повноваження закладу освіти:

  • задовольняє потребу громадян відповідної території на дошкільну освіту;
  • забезпечує відповідності рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти;
  • створює безпечні та нешкідливі умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей, виховання та навчання дітей;
  • формує в дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норм безпечної поведінки;
  • сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;
  • є осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку;
  • самостійно планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • дотримується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
  • формує освітню програму закладу;
  • утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи ( групи).

1.11. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

  • реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;
  • забезпечення рівня дошкільної освіти згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, вимогами до її змісту, рівня та обсягу;
  •  дотримання безпечних умов освітньої діяльності;
  • дотримання фінансової дисципліни й збереження матеріально-технічної бази.

1.12. Заклад освіти не несе відповідальність за зобов’язання  засновника.

1.13. Взаємодія сім’ї і закладу освіти:

- сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- відвідування дитиною закладу освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;

- батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності;

- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, діти можуть здобувати дошкільну освіту у закладах освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.

1.14. Заклад освіти надає дошкільну освіту:

- громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;

- іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку, встановленому для громадян України;

- для задоволення освітніх потреб дітей за згодою батьків можуть вводитись додаткові освітні послуги.

1.15. Заклад освіти може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

1.16. Заклад освіти має право здійснювати обробку персональних даних, що містяться в зареєстрованих базах даних, з метою забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема, кадровим потенціалом, адміністративно-правових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері економічних, фінансових послуг та страхування, відносин у сфері охорони здоров’я.

1.17. Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.18. Заклад освіти є неприбутковою установою. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), та інших пов’язаних з ними осіб.

1.19. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу освіти, реалізації цілей (завдань) і напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

1.20. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

 

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ГРУП ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

2.1. Кількість місць у закладі освіти формується з урахуванням соціально-економічних потреб та наявності дітей відповідного віку. 

2.2. У закладі освіти функціонують 2 різновікові групи загального розвитку з денним  перебуванням.

2.3. Групи у закладі освіти комплектуються за віковими (різновіковими) ознаками (від 2 до 6 (7) років).

2.4. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільних закладах з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

2.5. Наповнюваність груп дітьми становить:

- різновікові – до 15 осіб;

- в оздоровчий період – до 15 осіб;

- в інклюзивних групах – до 15 осіб (з них не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами).

2.6. Засновник може встановлювати меншу наповнюваність груп у закладі освіти.

2.7. Прийом дітей до закладу освіти здійснюється директором закладу протягом року. Зарахування дитини у заклад освіти здійснюється на підставі:

- заяви одного з батьків або осіб, які їх замінюють;

- медичної довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що дитина може відвідувати заклад освіти;

- довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

- свідоцтва про народження дитини;

- документа, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї (у разі наявності).

 2.8. У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами або осіб, які їх замінюють,  про надання освітніх послуг  розглядається потреба у відкритті інклюзивної групи.

 2.9. За дитиною зберігається місце у закладі освіти у разі:

- її хвороби, карантину;

- санаторно-курортного лікування та реабілітації;

- на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;

- у літній оздоровчий період (75 днів).

2.10. Відрахування дітей із закладу освіти може здійснюватись:

- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в закладі освіти цього типу;

- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, коштів за харчування дитини протягом 2-х місяців;

- якщо дитина не відвідує заклад освіти без поважних причин більше 2-х місяців.

2.11. Адміністрація закладу освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

2.12. Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу освіти.

 

III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

3.1. Режим роботи закладу освіти встановлюється засновником.

3.2. Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом 9 годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.

3.3. Щоденний графік роботи закладу освіти: з 08:30 до 17:30

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

4.1. Навчальний рік у закладі освіти починається 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 01 червня до 31 серпня.

4.2. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.

4.3. Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється засновником.

4.4. Заклад освіти для здійснення освітнього процесу має право самостійно обирати чинну програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.

4.5. Колектив закладу має право розробляти освітню програму на основі типових, яка схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

4.6. Діяльність закладу освіти регламентується планом роботи, який складається   на основі  освітньої програми, на навчальний рік та оздоровчий період.

4.7. План роботи закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу освіти.

4.8. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з закладу освіти.

4.9. Заклад освіти організовує освітню діяльність з урахуванням гранично допустимого навантаження на дитину.

4.10. Щоденна кількість і послідовність занять визначається у розкладі, який складається з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог та затверджується керівником закладу освіти.

4.11. Освітній процес проводиться українською мовою.

 

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

5.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є: діти дошкільного віку; педагогічні працівники: директор, вихователі, музичний керівник, керівники гуртків та інші спеціалісти; помічники вихователів; медична сестра старша; батьки або особи, які їх замінюють; фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

В закладі освіти за необхідності можуть вводитися інші педагогічні посади (психолог, вчитель-логопед, вихователь-методист, асистенти дітей з особливими освітніми потребами, інструктор з фізкультури, керівники гуртків та інші спеціалісти) відповідно до штатного розпису

5.2. Права і обов’язки дитини визначені Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, охороняються Конвенцією про права дитини, чинним законодавством.

5.3. Кожна дитина, що виховується в закладі освіти, має гарантоване державою право на:

- безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

- захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

- безоплатне медичне обслуговування;

- захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

- здоровий спосіб життя;

- якісне навчання за державними та авторськими програмами;

- розвиток своїх творчих здібностей та інтересів.

5.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

- вибирати заклад освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

- обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- звертатися до відповідних органів місцевого самоврядування з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

- брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;

- отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

- захищати в органах самоврядування закладу освіти та у відповідних державних та судових органах законні інтереси своїх дітей;

- заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу освіти;

5.5. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

- виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;

- забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

- поважати гідність дитини;

- виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

- своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку ;

- своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;

- стежити за станом здоров’я дитини;

- забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;

- підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу освіти з питань виховання і навчання дітей;

- дотримуватися цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договорів про надання додаткових освітніх послуг (за наявності);

- інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

5.6. На посаду педагогічного працівника закладу освіти приймаються особи з високими моральними якостями, які мають вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечують результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

Особи, які здобули вищу, фахову передвищу чи професійну (професійно-технічну) освіту і не мають професійної кваліфікації педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника на строк не більше одного року.

5.7.Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу освіти здійснюються згідно з Кодексом Законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

5.8. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

5.9. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:

  • педагогічну ініціативу;
  • академічну свободу, включаючи свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів;
  • на проходження сертифікації – зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

5.10. Педагогічні працівники зобов’язані:

  •  постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності і педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбності;
  • формувати в дітей усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • захищати дітей під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю дитині;
  • берегти майно закладу освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;
  •  брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня та педагогічної майстерності;
  • дотримуватися цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки, накази та розпорядження керівництва (в тому числі усні);

- інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

5.11. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу та звільняються директором закладу освіти у порядку, передбаченому законодавством.

5.12. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.

5.13. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років, відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

5.14. Працівники закладу освіти відповідно до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, проходять періодичні безоплатні медичні огляди.

5.15. За успіхи у роботі, досягнення високих результатів у навчанні та вихованні дітей працівникам може встановлюватися матеріальне та моральне заохочення відповідно до чинного законодавства.

5.16. Педагогічним  та медичному працівникам закладу освіти виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

5.17. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

 

VI. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

 

6.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником та Уповноваженим органом в межах повноважень, передбачених діючим законодавством.

6.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор, який призначається і звільняється з посади Уповноваженим органом з дотриманням вимог чинного законодавства України.

На посаду керівника закладу освіти призначається особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

6.3. Директор закладу освіти:

- відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

- організовує діяльність закладу освіти;

- здійснює керівництво і контроль за діяльністю закладу освіти;

- діє від імені закладу освіти, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти;

- відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу освіти;

- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу освіти;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

- затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з трудовим колективом;

- забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

- контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;

- підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

- організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

- щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків або осіб, які їх замінюють;

- має інші права та обов’язки, передбачені чинним законодавством.

6.4. Постійно діючий колегіальний орган у закладі освіти – педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять: директор, педагогічні працівники, медична сестра, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Головою педагогічної ради є директор закладу освіти. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу освіти:

- схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;

- визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;

- затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

- затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

6.5. У закладі освіти можуть діяти:

- органи самоврядування працівників закладу освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3. Термін їх повноважень становить один рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори (конференція):

- заслуховують звіти керівника закладу освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;

- розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.

- обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;

- затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу освіти.

 

VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

7.1. Організація харчування в закладі освіти забезпечується засновником, відповідно до чинного законодавства України.

7.2. У закладі освіти встановлено три разове харчування.

7.3. Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на сестру медичну старшу та керівника закладу.

7.4. Порядок забезпечення продуктами харчування і продовольчої сировини здійснюється через постачальника продуктів. Постачальник зобов’язаний пред’явити накладну та документи, що засвідчуються безпечність і якість продуктів – ґатунок, категорію, дату виготовлення на підприємстві, термін реалізації, умови зберігання.

7.5. Пільгові умови оплати харчування для категорії дітей, які потребують соціальної підтримки, надаються згідно з вимогами  чинного законодавства України та за рішенням органу місцевого самоврядування (засновника), за рахунок коштів місцевого бюджету.

7.6. Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у терміни і в розмірах , визначених рішенням засновника.

 

VIІІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі сестрою медичною старшою, яка входить до штату закладу.

8.2. Медична сестра проводить лікувально-профілактичні заходи, зокрема обов’язкові медичні профілактичні огляди, контролює стан здоров’я, фізичний розвиток дітей, організацію фізичного виховання, загартування, дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму, режим, якість і безпечність харчування, проведення санітарно-просвітницької роботи та навчання серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

 8.3. Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

 

IX. МАЙНО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

9.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлю, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання та інші матеріальні цінності.

9.2. Майно закладу освіти є комунальною власністю і належить йому на правах, визначених законодавством.

9.3. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Примірним переліком ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти.

9.4. Збитки, завдані закладу освіти у результаті порушення майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладу за рішенням суду.

  1. Уповноважений орган здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства.

 

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

10.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів.

10.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансуються за рахунок коштів засновника.

10.3. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути кошти:

- засновника;

- державного та місцевого бюджетів;

- батьків або осіб, які їх замінюють;

- добровільні пожертвування та цільові внески фізичних і юридичних осіб;

- інші надходження, не заборонені законодавством України.

Держава може сприяти розвитку дошкільної освіти шляхом надання відповідних освітніх субвенцій.

10.4. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Засновник закладу освіти має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

10.5. Заклад освіти за погодженням із засновником має право:

  • придбавати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
  • отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій та фізичних осіб;

10.6. Заклад освіти самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України.

10.7. Статистична звітність про діяльність закладу освіти подається відповідно до законодавства.

10.8. Порядок ведення діловодства та бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковується заклад.

10.9. Бухгалтерський облік у закладі здійснюється Уповноваженим органом.

Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти, відповідно до законодавства.

10.10. Заробітна плата працівників закладу освіти залежить від навантаження, установлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ. Питання про надбавки і доплати вирішується директором за погодженням з трудовим колективом.

 

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

11.1. Заклад освіти підпорядкований і підзвітний засновнику та відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту, культури й туризму Ставненської сільської ради.

11.2. Основною формою контролю за діяльністю закладу освіти є інституційний аудит Державної служби якості освіти, що проводиться у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

11.3. Уповноважений орган, у відповідності з чинним законодавством, здійснюється контроль за виконанням завдань дошкільної освіти та додержанням вимог Базового компонента дошкільної освіти.

11.4. Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюється засновником згідно з чинним законодавством.

 

ХІІ. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

12.1. Рішення про ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання закладу освіти приймається засновником відповідно до діючого законодавства України.

12.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

12.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління закладом освіти. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його засновнику.

12.4. У випадку реорганізації права та обов’язки закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.

У разі припинення закладу освіти його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.

12.5. Вивільнені приміщення ліквідованого закладу освіти використовуються виключно для роботи з дітьми.

12.6. При ліквідації і реорганізації закладу освіти звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України.

12.7. Заклад освіти вважається ліквідованим або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

 

 

 

 

 

 

Остання зміна сторінки: 30-09-2024 10:31