Про Програму соціально-економічного розвитку Ставненської сільської територіальної громади Ужгородського району Закарпатської області                 на 2025 рік

Тип документа: 
Дата прийняття / оприлюднення: 
Вівторок, 17 Грудень, 2024
Номер документа: 
748

 

СТАВНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

УЖГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ХХ сесія VIII скликання

(друге пленарне засідання)

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

17 грудня 2024 року                                  с.Ставне                                 № 748

 

 

Про Програму соціально-економічного розвитку Ставненської сільської територіальної громади Ужгородського району Закарпатської області                 на 2025 рік

 

 

Відповідно до статей 25,26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», з метою сприяння   економічному і соціальному розвитку населених пунктів сільської ради, сільська рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити Програму соціально-економічного розвитку Ставненської сільської територіальної громади Ужгородського району Закарпатської області на 2025 рік.
  2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів влади Шоляка Ю.Ю. та постійну комісію сільської ради з питань економічної реформи, планування бюджету, фінансів, цін приватизації, комунальної власності.

 

 

 

Сільський голова                                                                Іван МАНДРИК

 

 

 

Додаток

до рішення  ХХ сесії сільської ради  VІІІ скликання

від 17.12.2024 р. № 748

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма

соціально-економічного розвитку

Ставненської сільської територіальної громади

Ужгородського району Закарпатської області

на 2025 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

 

Вступ

Аналітична частина

 

  1. Конкурентноспроможна економіка громади

1.1.Розвиток підприємництва

1.2.Розвиток туристичної галузі

1.3. Інвестиційна діяльність та транскордонне співробітництво

 

2. Підвищення комфортності життя мешканців громади

2.1.Житлово комунальне господарство, транспорт

2.2.Охорона навколишнього природного середовища

2.3. Безпека та цивільний захист

 

3.Громада з якісною соціальною сферою, різноманітним культурним середовищем

3.1. Соціальний захист населення

3.2 Підтримка сім’ї, дітей та  молоді

3.3. Охорона здоров’я

3.4.Освіта

3.5.Культура

 

4.Бюджетна політика  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

Відповідно до Методики формування спроможних територіальних громад територіальна громада повинна забезпечити виконання політичної, економічної, соціально- культурної та екологічної функцій. Для закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного і соціального розвитку територіальної громади, координації роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств ,установ і організацій, розміщених на території громади, розроблено Програму соціально-економічного розвитку Ставненської сільської громади на 2025 рік (надалі – Громада, Програма)

Програма розроблена відділом соціально-економічного розвитку, інвестицій та надзвичайних ситуацій  на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі громади та прогнозів і пропозицій відділів сільської ради, підприємств і організацій, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів громади.

Програма розроблена з метою забезпечення збалансованого розвитку громади шляхом:

  • сприяння інноваційно-інвестиційній діяльності ;
  • створення умов для розвитку підприємництва у пріоритетних галузях економіки;
  • формування сучасної інфраструктури споживчого ринку;
  • підвищення економічної активності і забезпечення зайнятості та добробуту населення, підтримка його найуразливіших верств;
  • доступу до якісних соціальних послуг, підтримки сім'ї, дітей та молоді;
  • захисту прав і свобод громадян, зміцнення законності та правопорядку тощо.

Головною метою Програми є продовження створення позитивних тенденцій розвитку громади для покращення рівня життя і добробуту населення шляхом забезпечення економічного зростання,  збільшення обсягів інвестицій , забезпечення ресурсо- та енергозбереження, впровадження нових екологічно безпечних технологій, створення нових робочих місць та формування якісно нової інфраструктури.

 Методологічною основою розроблення Програми є:

  • Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про добровільне об’єднання територіальних громад»; «Про державні цільові програми», «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики», «Про стимулювання розвитку регіонів», «Про засади державної регіональної політики», «Про інвестиційну діяльність», «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні», «Про зовнішньоекономічну діяльність», «Про розвиток та підтримку малого та середнього підприємництва в Україні»
  • Постанов Кабінету Міністрів України: - від 26.04.2003 №621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»; - від 06.08.2014 №385 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року»; -
  • Програма визначає цілі, пріоритети  соціально-економічного розвитку на 2024 рік, а також заходи, спрямовані на забезпечення необхідних умов для стабілізації економіки, подальшого зростання та запобігання економічному спаду.

Фінансування програмних заходів здійснюватиметься з урахуванням реальних можливостей сільського бюджету, цільових коштів з державного бюджету, донорських  і грантових коштів та інших джерел не заборонених чинним законодавством України.

З метою забезпечення балансу інтересів держави, найманих працівників та роботодавців визначені Програмою завдання і заходи реалізовуватимуться шляхом співпраці органів  місцевого самоврядування  і роботодавців. Координацію реалізації Програми здійснює Ставненська  сільська рада.

 Програма, у процесі її виконання, може уточнюватися за поданням сільського голови або відповідних постійних депутатських комісій.

 

АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

 

До складу Ставненської сільської громади входить 12 населених пунктів.

Адміністративний центр громади – с.Ставне (Ужгородський район, Закарпатська область).

Ставненська сільська територіальна громада розташована в Ужгородському  районі Закарпатської  області по обидва боки річки Уж.

Площа громади становить 302,6 км2. Сукупна чисельність населенн (відповідно до статистичних даних) станом на 01.12.2024 р. – 6910 чоловік.

На Заході Ставненської  сільської ОТГ розміщений державний кордон із республіками Польша та Словаччина  , на  Сході   Ставненська громада  межує з Воловецьким районом , на Півночі Громада знаходиться на межі Закарпатської і Львівської областей , на Півдні межує із Костринською сільською територіальною громадою Ужгородськоого району.

Територія Ставненської громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Ужгородського району Закарпатської області.

Адміністративний центр громади - с.Ставне, що розташоване на відстані 72 км від районного та обласного  центру- міста Ужгород.

Сучасна демографічна ситуація в громаді склалася під впливом історичного розвитку території, природного та міграційного руху населення.

На території громади, як і в цілому в області на сьогодні гостро стоїть проблема міграції і раціонального використання робочої сили, її правильний розподіл між галузями господарства, ліквідація безробіття, тощо. На сьогодні дуже актуальною є необхідність постійного підвищення якості робочої сили. Високий освітній рівень та загальна культура, глибока професійна підготовка, творче ставлення до праці стає обов'язковою умовою високопродуктивної праці. Зростає кількість працюючих з вищою освітою, причому найвищий освітній рівень мають штатні працівники державного управління та фінансової діяльності. В той же час найнижчий освітній рівень мають штатні працівники сільського господарства.

Транспорт

Мережа автомобільних доріг є невід’ємною частиною єдиної  транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей промисловості. Сільського господарства та соціальний розвиток суспільства. Від стану автомобільних доріг залежать  витрати на перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, певною мірою зайнятість населення та темпи розвитку економіки загалом. У свою чергу стан автомобільних доріг і темпи розвитку дорожньої галузі визначаються  економічними можливостями та рівнем фінансування галузі дорожнього господарства.

Територією громади пролягає дорога державного значення Львів-Самбір – Ужгород протяжністю 25,2 км , дві дороги обласного значення : Лубня – Держкордон з Польщею протяжністю  7,2 км та  Ужок – Підполоззя протяжністю 33,2 км. Протяжність доріг загального користування місцевого значення  становить 49,7 км.

У зв’язку з багаторічним недофінансуванням дорожньої галузі  поточний і капітальний ремонт доріг обласного і місцевого значення  проводився у мінімальних розмірах і тому стан доріг на даний час можна вважати незадовільним. Окремі ділянки доріг є аварійно небезпечними та потребують  термінового ремонту.

На даний час  є виготовлені проектно- кошторисні документації на дороги місцевого значення  Жорнава – Стужиця (капітальний ремонт 8941 м дороги) та Стужиця – Загорб  (поточний ремонт 2400 м дороги)

Територією громади прокладена залізнична дорога Ужгородської дирекції Львівської залізниці  та розміщено 4 залізничні станції і 4 зупинки.

Природні ресурси.

Природні ресурси Ставненської громади (ліси, земельні ділянки, потічки, мінеральні джерела) розташовані на території Ужанського парку , який входить до складу єдиного у світі україно-польсько-словацького біосферного заповідника «Східні Карпати». У словаків є аналогічний парк «Гірські долини», у Польші – національний парк «Бещади».Хоча сам Ужанський парк з’явився в 1999 році , він був створений на базі двох ландшафтних парків – «Стужиця» і «Тихий» , названих за одноіменною назвою населених пунктів. Ці парки були створені ще у 1908 році в австро- угорські часи. Метою їх створення була охорона лісів.Головною цінністю парку вважаються старовинні буково- ялицево – ярі ліси та їхня фауна, кілька видів яких занесені до Червоної книги України.

Саме на території громади знаходяться і одні з найстаріших дерев в Україні – тисячолітні Дуб – дідо та Дуб – чемпіон.

Парк розкинувся на прикордонніз Польщею та Словаччиною, територія якої була ареною боїв Першої світової війни, а від Другої світової війни тут залишились численні укріплення Лінії Арпада, по яких на даний момент прокладені туристичні маршрути.

Багата земля Ставненської громади і на корисні копалини:

  •  біля  села Тихий  розташоване Лютнянське газове родовище , вивчення якого розпочалося ще в 1991 році , а розроблення його розпочалося у 2011 році. В результаті випробувань отримано добовий дебет газу у 0,058 млн. куб. м. газу. Початкові запаси оцінюються у 0,39 млрд куб. м., ресурси – у 2,4 млрд куб.м. Планується буріння ще кількох розвідувальних свердловин.
  • у селі  Ужок нараховується 7 джерел мінеральних вод.

 

  1. Конкурентноспроможна економіка громади
    1. Розвиток підприємництва

 

Економіка Ставненської Громади представлена двома підприємствами в галузі деревообробки та харчової промисловості ,мережею підприємств роздрібної торгівлі та громадського харчування (119) , оздоровчий комплекс «Ужанські купелі».

Основним бюджетоутворюючими підприємствами на території громади є АТ «Українська залізниця » , Ужанський національний парк , ФОП Сікуринець, Чопський прикордонний загін.

Проблемні питання:

- недостатня інноваційна активність підприємців;

-відтік робітничих кадрів за кордон;

-низька конкурентоспроможність місцевого виробника;

-відсутність ефективних податкових та фінансових стимулів для підприємців початківців;

-обмеженість доступу до кредитних та інших фінансових ресурсів через високі відсоткові ставки;

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

- стимулювання розвитку інноваційно-орієнтованих підприємств;

- створення сприятливих нормативно-правових умов для розвитку підприємництва;

- підвищення доступності та якості послуг місцевих органів влади для бізнесу;

- забезпечення інформаційної та ресурсної підтримки суб’єктів господарювання;

- розвиток інноваційного підприємництва;

- розвиток інфраструктури споживчого ринку з розширенням мережі об’єктів роздрібної торгівлі та сфери послуг;

- розміщення засобів пересувної торговельної мережі, тимчасових споруд для

здійснення підприємницької діяльності у селах , де недостатня забезпеченість товарами першої необхідності

У 2025 році  керівництво громади  в питанні розвитку підприємництва та реальної  економіки передбачає основну увагу звертати на виконання положень Програми розвитку малого та середнього підприємництва, у тому числі для  підприємців – ветеранів, учасників бойових дій та членів їх сімей у Ставненській сільській територіальній громаді на 2024 – 2025 роки , якою передбачено створення робочих місць у діючих суб’єктів господарювання, відновлення недіючих об’єктів, використання державної підтримки та пільгових кредитів для модернізації діючих та створення нових виробництв на території громади

 

1.2.Розвиток туристичної галузі

 

Територія Ставненської сільської ради – це вишукана естетичність гірських ландшафтів, лісисті гори,квітучі полонини, швидкоплинні ріки, сріблясті джерела цілющих мінеральних вод. Громада розташована в гірському масиві Східних Карпат.Із південногозаходуна північний схід немов намальована книжкав розгорнулася Ужанська долина.

Найвища вершина Буківських Верхів – це гора Кременець , висотою над рівнем моря 1221 м.Навершині гори перетинаються державні кордони Польщі , Словаччини та України.

У громаді немало архітектурних пам’ятників. Найбільшу цінність маютьдерев’яні церкви та храми Миколаївський у с.Гусний (1655 р), Предтеченський в с.Сухий (1769 р) та церква св.Михаїла в с.Ужок. Всі вони єзразками бойковської школи дерев’яноїмонументальної архітектури, прикрашені різьбленням і орнаментом. Окремими пам’ятниками архітектури оголошено дзвінниці Ужоцького, Гуснянського храмів.

Природні ресурси Ставненської громадирозташовані на території Ужанського парку , який входить до складу єдиного у світі україно-польсько-словацького біосферного заповідника «Східні Карпати». У словаків є аналогічний парк «Гірські долини», у Польші – національний парк «Бещади».Хоча сам Ужанський парк з’явився в 1999 році , він був створений на базі двох ландшафтних парків – «Стужиця» і «Тихий» , названихза одноіменною назвою населених пунктів. Ці парки були створені ще у 1908 році в австро- угорські часи. Метою їх створення була охорона лісів.Головною цінністю парку вважаються старовинні буково- ялицево – ярі ліси та їхня фауна, кілька видів яких занесені до Червоної книги України.

Саме на території громади знаходяться і одні з найстаріших дерев в Україні – тисячолітні Дуб – дідо та Дуб – чемпіон.Для підвищення туристичної привабливості природних пам’яток у 2025 році передбачаєтьсяоблаштувати малі архітектурні форми біля Дідо- Дуба тана оглядовій ділянці «Ужоцький перевал»

Парк розкинувся на прикордонніз Польщею та Словаччиною, територія якої була ареною боїв Першої світової війни, а від Другої світової війни тут залишились численні укріплення Лінії Арпада, по яких на даний момент прокладені туристичні маршрути.Визначні пам’ятки культурно- історичної спадщини створюють сприятливі передумови для розбудови туристично-рекреаційної сфери, зокрема міжнародного туризму, традиційних видів літнього і зимового туризму та відпочинку.

Проблемні питання:

 - недостатній рівень туристичної, сервісної та інформаційної інфраструктури.

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

- покращення промоції туристичного потенціалу громади;

- підвищення  туристичної привабливості унікальних природніх об’єктів на території Ставненської сільської територіальної громади;

-створення відпочинкових зон, в тому числі, розвиток локального підприємництва в туристичних зонах сіл громади;

- покращення якості надання туристичних послуг;

-розширення мережі та елементів туристичної інфраструктури ;

- розвиток подієвого  та «зеленого туризму»;

У 2025 році продовжуватиметься робота із населенням громади щодо самозайнятості у сфері сільського «зеленого» туризму в громаді. Після закінчення бойових дій в Україні є сподівання щодо відновленняміжнародного туризму, велотуризму та подальшому розвитковітранскордонного співробітництва з нашими закордонними сусідами, в результаті чого покращиться добробут мешканців громади. Будуть проведені спільні заходи з Ужанським національним парком щодо промоції туристичного потенціалу громади передбачаєтьсяоблаштування малих архітектурних форми біля Дідо- Дуба та  на оглядовій ділянці «Ужоцький перевал» .

 

 

  1. Інвестиційна діяльність та  транскордонне співробітництво.

 

Територія  Ставненської сільської територіальної громади є інвестиційно привабливою для вкладення інвестицій, особливо  у сфері туризму і рекреації.

В селі Ужок розміщений оздоровчий комплекс «Ужанські купелі» - це місце для відпочинку та здоров'я у самому серці Карпат. Цей заклад  і зараз у складний воєнний  час пропонує широкий спектр послуг, що задовольнять будь-які потреби й бажання.

Комплекс поєднує у собі розкішні готельні номери зі зручностями на рівні п'ятизіркового курорту, оздоровчий спа-центр, а також медичний кабінет з професійним медичним персоналом, у парку  можна любуватися прекрасними видами на навколишню природу, дивовижними пам’ятками архітектури та дикої живописної природи.

Власник оздоровчого комплексу «Ужанські купелі» розширяє свій бізнес і активно інвестує розвиток туризму й рекреації в Ставненській громаді. Так у селі Волосянка планується введення в експлуатацію готельного комплексу, який  значно покращить інвестиційний імідж та зміцнить фінансову спроможність громади.

З метою створення необхідних умов для залучення додаткових донорських коштів у розвиток громади, розроблення якісних інформаційних матеріалів про Ставненську сільську раду, підвищення її позитивного інвестиційного іміджу в громаді розроблена Програма розвитку транскордонного співробітництва Ставненської сільської ради на 2023-2025 роки. На виконання Програми розроблені заходи, які передбачають виготовлення інформаційних буклетів, підвищення кваліфікації представників органів місцевого самоврядування з питань транскордонного співробітництва, здійснення ділових поїздок у прикордонні  регіони з метою підписання угод.

Проблемні питання:

- відсутність підприємств з іноземними інвестиціями;

- обмеженість коштів бюджетів всіх рівнів на соціально- економічний  розвиток громад в період дії воєнного стану

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

- визначення переліку об’єктів та земельних ділянок на території громади, які можуть бути запропоновані інвесторам для реалізації проектів;

- розроблення інвестиційних пропозицій;

- пошук закордонних папртнерів для укладання угод транскордонного співробітництва.

 

 

  1. Підвищення комфортності життя мешканців громади

 

2.1.Житлово комунальне господарство, транспорт

 

Ставненська сільська  нараховує 2568 індивідуальних дворогосподарств. Дворогосподарства населення в основному  використовують пічне опалення , так як централізоване опалення в громаді відсутнє. Централізоване водопостачання  використовується  частиною жителів сіл Волосянка . Луг та Жорнава , які проживають  недалеко від залізничних станцій.

В громаді розроблена Програма благоустрою населених пунктів Ставненської сільської ради на 2024- 2025 роки, основною метою якої  є реалізація комплексу заходів щодо забезпечення утримання в належному санітарно- технічному стані комунальних закладів, очищення та озеленення  територій, а також  соціально- економічних, організаційно – правових і екологічних норм щодо поліпшення стану навколишнього середовища, санітарної очистки, створення оптимальних умов  праці, побуту та відпочинку населення, проведення поточного та капітального ремонту доріг.

Мережа автомобільних доріг є невід’ємною частиною єдиної  транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей промисловості, сільського господарства та соціальний розвиток суспільства. Від стану автомобільних доріг залежать  витрати на перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, певною мірою зайнятість населення та темпи розвитку економіки загалом. У свою чергу стан автомобільних доріг і темпи розвитку дорожньої галузі визначаються  економічними можливостями та рівнем фінансування галузі дорожнього господарства.

Територією громади пролягає дорога державного значення Львів-Самбір – Ужгород протяжністю 25,2 км , дві дороги обласного значення : Лубня – Держкордон з Польщею протяжністю  7,2 км та  Ужок – Підполоззя протяжністю 33,2 км. Протяжність доріг загального користування місцевого значення  становить 49,7 км.

Автоперевезенням у Громаді займаються два автоперевізники: ПП Кулій В.М. за маршрутом Ужок – Ужгород та Ужгород –Ужок і ПП Базь А.І. за маршрутом Тихий – Великий Березний і Великий  Березний – Тихий. Нажаль, ці два підприємці не в повному обсязі задовільняють потреби мешканців громади у автоперевезенні.

У зв’язку з багаторічним недофінансуванням дорожньої галузі  поточний і капітальний ремонт доріг обласного і місцевого значення  проводився у мінімальних розмірах і тому стан доріг на даний час можна вважати незадовільним. Окремі ділянки доріг є аварійно небезпечними та потребують  термінового ремонту.

На даний час  є виготовлені проектно- кошторисні документації на дороги місцевого значення  Жорнава – Стужиця (капітальний ремонт 8941 м дороги) та Стужиця – Загорб  (поточний ремонт 2400 м дороги)

Територією громади прокладена залізнична дорога Ужгородської дирекції Львівської залізниці  та розміщено 4 залізничні станції і 4 зупинки.

Вуличне освітлення облаштоване у 8 населених пунктах з 12.

В результаті  фінансування проекту «Програми місцевих ініціатив для впровадження на території Українських Карпат»  сільською радою було закуплено  45 контейнерів для роздільного збирання твердих побутових відходів, які було розміщено в населених пунктах громади , що значно піднімає  рейтинг громади як цивілізованої європейської  спільноти.

 

Проблемні питання:

  • недостатній рівень  організації робіт щодо прибирання населених пунктів , забезпечення своєчасного і повного збору та вивезення ТПВ;
  • недостатній рівень профілактичної роз’яснювальної роботи  серед населення, власників комерційних структур щодо дотримання  правил благоустрою, санітарних норм, правил поведінки в громадських місцях, запровадження роздільного збору побутових відходів;
  • недостатність коштів місцевого бюджету для проведення поточного та капітального ремонтів доріг загального користування місцевого значення.

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

  • організація робіт щодо прибирання населених пунктів , забезпечення своєчасного і повного збору та вивезення ТПВ;
  • проведення профілактичної роз’яснювальної роботи  серед населення, власників комерційних структур щодо дотримання  правил благоустрою, санітарних норм, правил поведінки в громадських місцях, запровадження роздільного збору побутових відходів;
  • забезпечення проведення належного капітального, поточного ремонту вулиць і доріг загального користування місцевого значення;
  • залучення коштів інвесторів  для  розвитку житлово-комунальної сфери Громади.

У 2025 році продовжуватиметься робота щодо організації роботи з прибирання населених пунктів,забезпечення своєчасного і повного збору та вивезення твердих побутових відходів.

 

2.2.Охорона навколишнього природного середовища

 

Екологічну ситуацію в об’єднаній громаді можна охарактеризувати як таку, що потребує покращення.

Потребує поліпшення ситуація із стихійними сміттєзвалищами, які є на території громади.

Продовжується  робота по  збору ТПВ та їх вивезенню. До недавнього періоду часу на території Ставненської сільської ради були відсутні механізми роздільного збирання твердих побутових відходів. Вивіз сміття здійснювався комунальним підприємством   «Турківське житлово-комунальне управління» без сортування. Рівень охоплення послугою населення становив 15 %, що критично мало. Були непоодинокі  випадки засмічення берегів річок та лісових масивів в тому числі території Ужанського НПП. В результаті впровадження проекту «Організація роздільного збирання твердих побутових відходів» через участь громади у «Конкурсі місцевих ініціатив для впровадження на території Українських Карпат», за умови співфінансування донором з Німеччини, були закуплені 45 контейнерів для роздільного збирання твердих побутових відходів і встановлені у 12 селах громади, що значно зменшило соціальну напругу в громаді та підвищило екокультуру населення. На зекономлені при проведенні процедури закупівлі кошти та додатково виділені з бюджету громади , було закуплено ще 47  контейнерів.  У 2024 році отримано ще 15 контейнерів від спонсорів і передбачається закупити  ще 25 контейнерів за кошти обласного бюджету.

Ставненською сільською радою розроблено Програму охорони навколишнього природного середовища на 2021-2025 роки, основною метою якої є  збереження стійкої екологічної рівноваги, формування екологічної культури населення, реалізації державної політики України в галузі довкілля, забезпечення екологічної безпеки, захисту життя і здоров’я мешканців населених пунктів від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонії взаємодії суспільства і природи.

Враховуючи реальний стан довкілля, який сформувався на території Громади здійснюється ряд заходів щодо забезпечення :

  • запобігання забруднення підземних та поверхневих вод;
  • забезпечення мешканців населених пунктів якісною питною водою;
  • озеленення, благоустрій населених пунктів;
  •  розробка та затвердження маршрутів – графіків  вивезення ТПВ;
  •   ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ

 

Проблемні питання:

- недостатній рівень впровадження заходів спрямованих на забезпечення комфортного проживання мешканців;

- недостатній рівень усвідомлення мешканцями громади проблеми засмічуваності території та виникнення несанкціонованих сміттєзвалищ:

- недостатній контроль   за укладанням договорів між  споживачами  та виконавцем послуг на вивезення ТПВ.

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

 

-забезпечення впровадження заходів , спрямованих на формування сприятливого та безпечного навколишнього середовища

- розробка та затвердження маршрутів – графіків вивезення ТПВ;

- забезпечення укладання договорів між споживачами та виконавцем послуг на вивезення ТПВ.

У 2025 році продовжуватиметься робота із пошуку партнерів для впровадження проектів в питанні покращення довкілля, недопущення виникнення стихійних сміттєзвалищ, інформування населення громади про наслідки засмічуваностіта забрудненнятериторії. На вищевказані заходи залучатимуться кошти місцевого бюджету та інші фінансові ресурси не заборонені законодавством України.

 

2.3. Безпека та цивільний захист

 

В Ставненській сільській раді розроблена Програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2021-2025 роки,яка спрямована на реалізацію в  сільській раді  державної політики у сфері захисту населення і територій щодо попередження виникнення надзвичайних ситуацій (подій), своєчасного і повномасштабного реагування силами та засобами, а також надання допомоги населенню для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (подій) тощо.

Аналіз природних процесів за минулі роки свідчить, що в ОТГ мають місце екстремальні метеорологічні явища (сильні вітри, град, зливи, повені, обледеніння ліній електропередач), які можуть спричинити надзвичайні ситуації місцевогорівня. В окремих випадках вони набувають масштабного характеру і завдають значних збитків господарству, населенню та ОТГ в цілому. Крім того, є низка факторів, які сприяють виникненню надзвичайних ситуацій техногенного характеру. До них належать: недотримання правил пожежної безпеки і техніки безпеки на виробництві та в побуті, недостатнє матеріально-технічне забезпечення та впровадження заходів щодо запобігання небезпечним техногенним явищам, незадовільний стан внутрішньо господарських меліоративних каналів та споруд, який перебуває у вкрай занедбаному стані і потребує відновлення, тощо.

Частина  населених пунктів ОТГ знаходиться на значній відстані (до 20­–30 км) від місць розташування основних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС України, у зв’язку з чим час їх прибуття до місця пожежі може становити до 30-40 хв. Тому вагому роль у забезпеченні пожежної безпеки на території ТГ відіграє наявність дієздатних підрозділів місцевої пожежної охорони (далі – МПО). У лютому 2023 року рішенням ХІІІ сесії VIII скликання Ставненської сільської ради  було утворено пожежно- рятувальний підрозділ для забезпечення місцевої пожежної охорони. Отримано пожежну машину для забезпечення вищевказаних заходів. У селі Волосянка проводиться реконструкція будівлі бувшої сільської ради для організації Центру безпеки та його облаштування для організацій цілодобого чергування працівників ПРП МПО Залучення підрозділів МПО значно сприяє зменшенню негативних наслідків від цих пожеж, не дає змоги розповсюджуватись пожежам на початковій стадії та дозволяє мінімізувати матеріальні збитки, завдані ними.

Одним з головних і невід’ємних елементів захисту держави є забезпечення охорони та оборони об’єктів інфраструктури та потенційно-небезпечних об’єктів, розташованих на території ОТГ, створення системи захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру.

У зв’язку з початком воєнних дій росії проти України  виникла нагальна потреба в оповіщенні населення Громади про виникнення надзвичайних ситуацій через систему  оповіщення та інформування населення про загрозу. З цією метою у 2023 році було закуплено 4 системи оповіщення (сирени) .

 

Проблемні питання:

- недостатній рівень захисту населення і території громади від надзвичайних ситуацій;

  • неналежний стан захисних споруд , розміщених на території Громади;
  • недостатність коштів місцевого бюджету для облаштування захисних споруд,  «пунктів незламності» та об’єктів для розміщення ВПО;

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

 

- приведення у відповідний стан захисні споруди Громади;

- придбання систем оповіщення для кожного населеного пункту;

- облаштування «пунктів незламності» всім необхадним обладнанням для обігріву потребуючих.

 

3.Громада з якісною соціальною сферою, різноманітним культурним середовищем

 

3.1. Соціальний захист населення

Соціальне забезпечення – одна з головних функцій держави, яка здійснюється завжди і за будь-яких умов на користь найбільш вразливих верств населення. За останні роки, на жаль, збільшується кількість громадян, які потребують соціального захисту. Соціальний захист громадян полягає у  підтримці населення шляхом надання соціальної допомоги та соціальних послуг.  Ці та інші заходи по забезпеченню соціальних гарантій на території Ставненської сільської ради здійснює відділ соціального забезпечення, та КУ « Центр надання соціальних послуг»

З метою наближення надання державної допомоги сімʼям з дітьми, малозабезпеченим та багатодітним сімʼям, особам з інвалідністю, іншим пільговим категоріям та здійснення їх соціальної підтримки відділом соціального забезпечення приймання та опрацювання рішеннязд здійснюється  через програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада»

З метою підтримки малозахищених верств населення та внутрішньо переміщених осіб для надання соціальних послуг тим громадянам, які цього потребують, у громаді розроблені і діють 7  програм:

  • Програма фінансової підтримки заходів у сфері соціального захисту вразливих верств населення Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області на 2021 – 2025 роки.
  • Програма сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021-2025 роки.
  • Програма діяльності ветеранської афганської організації на 2022-2025 роки.
  • Програма соціального захисту інвалідів, ветеранів війни, одиноких, непрацездатних осіб похилого віку, учасників бойових дій та інших категорій соціально незахищених громадян на 2022-2025 роки.
  • Програма посилення соціального захисту населення, постраждалого в наслідок Чорнобильської катастрофи на 2022-2025 роки.
  • Програма «Турбота» Ставненської сільської ради на 2022-2025 роки;
  • Програма соціальної підтримки ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей Ставненської сільської ради  на 2023 – 2025 роки

Проведено 4 засідання координаційної ради з питань координації дії щодо запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті та протидії торгівлі людьми, 33 виїзди мобільної бригади по неблагополучних  та малозабезпечених сім’ях.

Відділом соціального забезпечення у громаду залучено два проекти та підписані меморандуми про співпрацю між Ставненською сільською радою  та Благодійною організацією «Благодійний фонд «Стабілізейшен Суппорт Сервісез»  та Благодійною організацією Благодійний фонд «Посмішка ЮА»          .

Завдяки одному створено Раду ВПО та отримано два комплекти техніки, що значно покращило роботу працівників соціальної сфери та обслуговування населення громади. По другому проекту відремонтовано клас у Волосянківській школі та зроблено комп’ютерний простір для населення громади та ВПО. Забезпечено клас  новими ноутбуками, принтером 40 планшетами.

З липня місяця 2023 року  на відділ покладено повноваження з матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг Ставненської сільської ради,  начальник відділу також є і керівником ЦНАПу.

При відділі соціального забезпечення створена КУ «Центр надання соціальних послуг», в якому працює  7   соціальних робітників, які обслуговують 65 осіб похилого віку , 2 – фахівці з соціальної  роботи , які надають соціальні послуги сім’ям , які опинилися  в складних життєвих обставинах,  малозабезпеченим , ветеранам,  ВПО , опікунам  та 6 штатних працівників центру.

На даний час у будівлі КУ «Центр надання соціальних послуг» розміщено 19 ВПО, які обслуговуються працівниками центру.

Проблемні питання:

- відсутність приміщення для роботи ЦНАПу ;

- низький рівень оплати праці фахівців соціальної сфери;

- високий рівень осіб, які отримують  різного виду соціальні  виплати;

- недостатня інтеграція ВПО в громаду;

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

- пошук  коштів для будівництва ЦНАПу в с.Ставне

- активізація роботи ради ВПО для забезпечення інтегрування внутрішньо переміщених осіб в громаду;

 

 

3.2 Підтримка сім’ї, дітей та  молоді

 

Станом на 01.12.2024 року на первинному обліку служби у справах дітей перебуває 21 дитина, з них

4 – дітей – сиріт;

12 - дітей, позбавлених батьківського піклування;

5 дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах. Також на території громади проживає 5 дітей в сім’ях опікунів із інших громад .

Протягом 2024 року службою у справах дітей з первинного обліку дітей, які залишилися без батьківського піклування, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування знято 7 дітей, 2 – взято на облік. Загальна кількість дітей дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування становить 11 осіб, з них 7 перебувають під опікою/піклуванням, 1 дитина – в обласному будинку дитини, 3 -виховуються в ДБСТ, ПС. За цей період усиновлено 1 дитину, позбавлену батьківського піклування, 2 повернуто біологічним батькам.

З метою удосконалення системи моніторингу щодо соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, застосування ефективних форм їх соціальної підтримки, профілактики правопорушень серед осіб, які не досягли вісімнадцятирічного віку, запобігання дитячих бездоглядності і безпритульності службою у справах дітей спільно з кримінальною поліцією у справах дітей, Центром надання соціальних послуг протягом 2024 року було проведено 26 рейдів  .

На профілактичному обліку служби у справах дітей перебуває 5 дітей (дві сім’ї), які опинилися у складних життєвих обставинах і проживають у сім’ях, де батьки, або особи, що їх замінюють ухиляються від виконання батьківських обов’язків. Всього з сім'ями проведено 51 захід щодо належного виконання батьками своїх батьківських обов'язків.

Служба у справах дітей велику увагу приділяє індивідуальній роботі з дітьми. Багато зусиль прикладається до роботи з дітьми, що мають девіантну поведінку. Так, працівники служби проводять індивідуальні розмови з підлітками, перевіряють їх місце навчання і проживання.

Службою у справах дітей сільської ради постійно проводяться бесіди з дітьми з числа правопорушників з метою попередження вчинення ними повторно правопорушень. Прийнято участь у 6 судових засіданнях щодо захисту прав та інтересів дітей.

Службою також впорядковано квартирний облік дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа.

Протягом 2024 року службою підготовлено  1 клопотання про постановку на квартирний облік на розгляд виконавчого комітету сільської ради.

 

Пріоритетними напрямами та завданнями з підтримки дітей є:     

       забезпечення прав та задоволення законних інтересів дітей;

       забезпечення проведення широкомасштабної кампанії щодо влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у різні форми сімейного виховання;

       здійснення заходів щодо запобігання бездоглядності і безпритульності серед дітей, які виховуються у складних життєвих обставинах;

       зниження рівня поширення негативних явищ у дитячому та молодіжному середовищі.

 

Основні заходи, що плануються для їх виконання:

  • здійснення обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • висвітлення у засобах масової інформації актуальних питань дитячої, молодіжної та сімейної тематики, популяризація сімейних цінностей;
  • розповсюдження соціальної реклами з питань поширення сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, пропаганди здорового способу життя;

 

3.3. Охорона здоров’я

 

Здоров’я є непересічною цінністю, має важливе значення у житті кожної людини, становить ключовий аспект національної безпеки, визначає можливості досягнення індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, перспективи стійкого розвитку. Тому завданням реалізації плану є підвищення ефективності та якості роботи в галузі охорони здоров’я, формування системи надання населенню доступних та високоякісних медичних послуг на засадах сімейної медицини. Забезпечення прав громадян на охорону здоров’я.

В рамках секторальної децентралізації формується нова система охорони здоров’я, яка передбачає: зміну системи управління; надання якісних та доступних медичних послуг; удосконалення системи кадрового забезпечення; інформатизацію галузі; забезпечення ефективної фармацевтичної політики; належний науковий супровід та випереджувальне інформаційно-комунікаційне забезпечення. Охорона здоров’я на території Ставненської громади представлена : 3 – амбулаторії загальної практики сімейної медицини, 8 – фельшерсько  - акушерські пункти , 1 – пункт швидкої допомоги. АЗПСМ та ФАПи  відносяться до компетенції КНП «Великоберезнянський центр первинної медико- санітарної допомоги Ужгородської районної ради».

Під постійним контролем перебувають питання медичного забезпечення ФАПів, наближення медичної допомоги до сільських жителів, покращення медичного обслуговування матерів і дітей з метою запобігання материнській, дитячій та перенатальній смертності, захворюваності новонароджених, захворюваності населення на туберкульоз та  імунізацію.

На території громади функціонують 2 приватні аптечні установи.

 

Проблемні питання:

- низький рівень облаштування  медичних закладів необхідним обладнанням;

- недостатність кваліфікованих кадрів;

- низький рівень оплати праці молодших медичних працівників в сільській місцевості;

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

- проведення спільних заходів з  КНП «Великоберезнянський центр первинної медико- санітарної допомоги Ужгородської районної ради» для забезпечення облаштування  медичних закладів громади необхідним обладнанням та кваліфікованими медичними працівниками;

- вишукати можливість створення аптечних  закладів у великих населених пунктах громади.

 

3.4. Освіта

 

Одним із пріоритетних напрямів діяльності Ставненської сільської ради є модернізація, вдосконалення системи освіти, зокрема дошкільної та загальної середньої.

На території громади функціонує 5 закладів дошкільної освіти в яких виховується 97 дітей.

Освітній процес у дошкільних закладах забезпечує 15 педагогів.

Утримання одного вихованця коштує бюджету  територіальної громади 51,4 тис. грн. в рік.

У закладах дошкільної освіти наявне трьохразове харчування.  Фінансування витрат на харчування здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та батьків (батьківська плата 75 % від загальної суми харчування за місяць). Особлива увага приділяється харчуванню дітей пільгових категорій (22 особи): 100% безкоштовним харчуванням забезпечено 15 дітей (діти воїнів АТО та учасників бойових дій), 50 % знижкою від вартості харчування користуються 11 вихованців  (діти із багатодітних сімей).

Витрати на утримання закладів дошкільної освіти Ставненської територіальної громади за 11 місяців поточного року склали:

  • Оплата праці – 4143,0 тис. грн.;
  • Енергоносії (в т.ч. електроенергія та водопостачання) – 230,0 тис грн.

У 2024 році за рахунок коштів місцевого бюджету для  закладів дошкільної освіти  було закуплено медикаменти та проведено бактеріологічне дослідження води,  закуплено новорічні подарунки, проведено дератизацію.

Здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти в територіальній громаді забезпечують 6 закладів освіти: 1 опорний заклад з 4 філіями, 1 заклад загальної середньої освіти I-III ст., 2 гімназії, 2 початкові школи.

У вищезазначених закладах загальної середньої освіти:

 кількість учнів - 621 (в т.ч. 13 дітей з числа внутрішньо переміщених осіб);

кількість класів – 55;

педагогів – 118.

Приділяється належна увага створенню рівного доступу для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами. Відкрито 1 клас з інклюзивною формою навчання, де навчається 1 дитина з особливими освітніми потребами.

Утримання одного учня  в громаді в рік  становить 57,1 тис. грн.

Для учнів закладів загальної середньої освіти організовано перевезення шкільними автобусами, яких наразі в територіальній громаді 4 та 1 мікроавтобус для перевезення здобувачів освіти. В тому числі 2 шкільні автобуси, які закуплені у 2024 році на засадах співфінансування з місцевого бюджету в сумі 800,0 тис. грн.

Витрати на утримання закладів загальної середньої освіти Ставненської територіальної громади за 11  місяців поточного року склали:

Оплата праці – 4 668,4 тис. грн. (місцевий бюджет) та 29006,6 тис. грн. (субвенція);

Енергоносії (в т.ч. електроенергія та водопостачання) – 754,0 грн.

У 2024 році для Волосянківського ЗЗСО І-ІІІ ст. Ставненської сільської ради закуплено дровокол гідравлічний на суму 95,0 тис. грн.

Крім того, для закладів загальної середньої освіти Ставненської сільської ради  закуплено мультимедійне обладнання на суму 464,9 тис. грн., а також комплекти навчального обладнання для кабінетів фізики та хімії на суму 458,9 тис. грн.

Проведено роботи з поточного ремонту Сухівської початкової школи на суму 350,0 тис. грн.

Проведено поточний ремонт санвузлів в приміщенні Волосянківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в. с. Волосянка,301Б» на суму 510 271 грн.

Також проведено поточний ремонт електромережі котельні Волосянківського закладу загальної середньої освіти 1-3 ст Ставненської сільської ради, Ужгородського району Закарпатської області в с. Волосянка, 301Б  на суму  99 987 грн.

Крім того, оплачено послуги з управління побутовими відходами  на суму 28414,95 грн.

Також укладено договір з філією «Ужгородське лісове господарство» державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» на суму 1 147 650 грн.

Крім того, для учнів закладів загальної середньої освіти Ставненської сільської ради у 2024 році організовано безкоштовне гаряче харчування (кейтеринг), витрати на яке становлять:  місцевий бюджет -176 704 грн. , субвенція – 274 796 грн.

Одним із показників якості надання освітніх послуг є результати навчального року.

Свідоцтва про базову середню освіту отримали 52 здобувачів освіти в т.ч. 3 з відзнакою. Свідоцтва про повну загальну середню освіту отримали 41 випускників 11-х класів. Свідоцтво з відзнакою про повну загальну середню освіту отримали два здобувачі освіти, які нагороджені золотою медаллю.

Успіхи, здобутки в освітянській сфері залежать від педагогічної майстерності, професіоналізму, компетентності педагогічних працівників.

Так, вищу кваліфікаційну категорію мають 31 вчитель, звання «Старший вчитель» - 20 педагогів, спеціалістів першої категорії-32, спеціалістів другої категорії-29, спеціалістів 9, педагогічних працівників з тарифним розрядом 29.

У всіх закладах освіти Ставненської територіальної громади наявні захисні споруди (найпростіші укриття), які використовуються під час повітряних тривог. Вказані укриття пройшли перевірку відповідними органами та рекомендовані до  використання, що підтверджується актами обстеження, які складені та завірені печатками в установленому порядку.

Разом з цим, у всіх закладах освіти Ставненської сільської ради встановлені тривожні кнопки виклику полії, які обслуговуються Управлінням поліції охорони в Закарпатській області (витрати становлять 18 000 грн.).

 

Проблемні питання:

- зниження рівня народжуваності, що призвело до значного зменшення чисельності учнів;

- виїзд за кордон сімей з дітьми;

- зменшення чисельності учнів призводить до зниження  обсягу субвенції з Державного бюджету на розвиток освіти та скорочення закладів освіти.

- необхідність капітального ремонту даху корпусів  «В» та «Г»  Ставненського ЗЗСО І-ІІІ ст. Ставненської сільської ради;

- необхідність капітального ремонту даху Верховино-Бистрянської гімназії-філії Волосянківського ЗЗСО І-ІІІ ст. Ставненської сільської ради.

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

 

- наявність відповідного фінансування (державний бюджет, місцевий бюджет, громадські організації);

- оптимізація закладів освіти з метою недопущення  занепаду  гірських населених пунктів.

 

3.5. Культура

 

Збереження культурного надбання та традицій – одне з найголовніших завдань, що стоїть перед сферою культури. Проте кожна традиція, якою б привабливою вона не була, потребує оновлення, осучаснення, модернізації. Так, з метою забезпечення оптимізації надання якісних культурних послуг на базі Будинку культури села Волосянка створено комунальний заклад «Центр культури, дозвілля та спорту». Йому підпорядковуються: 2 Будинки культури – (Ставне, Волосянка), 10 – клубів (Ужок, Гусний, Верховина Бистра, Тихий, Сухий, Луг, Лубня, Жорнава, Стужиця, Загорб) та 12 бібліотек.

В клубних закладах  працює 36 різножанрових та різновікових  гуртків художньої самодіяльності, до яких залучено 405 учасників, з них 213 діти.

 Протягом року було проведено ряд культурних заходів  в громаді. Були відзначенні всі свята державного рівня, проведено понад 300 масових заходів, всі масові заходи несли волонтерський напрям.

Завдяки підтримці УВКБ ООН та NGO Nehemiah Ukraine впроваджується проект  з  ремонту будинку культури в с. Ставне .

Спільно з ГО «Неємія» задля правильного розвитку дітей проводиться  облаштування кімнати за  технікою Монтесорі в с.Волосянка

Проводиться постійне поповнення бібліотечного фонду в громаді.

З  липня 2023 року  в с.Ставне працює секція по футболу для  дітей і юнацтва . В цей же час відбулися змагання з футболу , де були присутні відомі футболісти краю та ГО   “ Західна єдність” , які вручили нагороди , медалі і подарунки маленьким футболістам, проведено благодійний матч пам’яті загиблим захисникам громади, де взяли участь 9 дорослих та 8 дитячих команд.

Можна з впевненістю сказати , що питання розвитку культури та спорту в громаді, наразі, є актуальним і надалі будуть вживатися заходи та створюватимуться умови для  їх подальшого розвитку та удосконалення.

 

Проблемні питання:

 

- недостатній рівень  розвитку матеріально- технічної бази  закладів культури;

- під час дії воєнного стану в Україні  не проводяться   святкування та фестивалі;

- недостатній рівень розвитку спорту в сільській місцевості;

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

- збереження мережі закладів культури в сільській місцевості та повноцінне її утримання;

- створення умов для здійснення повноцінної творчої діяльності та культурно-освітнього обслуговування сільського населення;

- забезпечення Будинків культури, клубів,  сільських бібліотек необхідним обладнанням, літературою, музичними інструментами, сценічними костюмами, комп'ютерною технікою тощо;

- сприяння збереженню нематеріальної культурної спадщини, розвитку художніх промислів, відновленню кінообслуговування населення;

 

4.Бюджетна політика

 

Протягом 9 місяців 2024 року до загального фонду сільського бюджету  надійшло податків та  зборів в сумі  18419,3   тис.грн., що складає  100,3     відс. або на  47,9 тис.грн., більше  уточненого плану.

За січень - вересень поточного року податку на доходи фізичних осіб надійшло в сумі  11662,6 тис.грн., що складає 94,6     відс. або на  663,7 тис.грн. менше уточненого плану,

Основними платниками цього виду податку є : ПрАТ «Закарпаттяобленерго» - 3974,4 тис.грн. , АТ «Укрзалізниця» - 1403,6 ти.грн., Ужанський НПП – 765,3 тис.грн. та ін.

До спеціального фонду сільського бюджету надійшло  4183,6  тис.грн.,

Видатки загального та спеціального фондів сільського бюджету за  9 місяців 2024 року складають  52 398,2 тис.грн., в тому числі: видатки загального фонду  –      47505,4 тис.грн., спеціального фонду 4892,8 тис.грн..

  

 

Проблемні питання:

- значна сума заборгованості земельного податку до сільського  бюджету  Ужанським НПП  (близько 45 млн. грн  )

-  недостатність коштів бюджету  сільської ради на соціально-економічний розвиток території та заробітну плату працівникам.

 

Завдання, які направлені на вирішення проблем:

-  вжити дієвих  заходів щодо погашення  боргу Ужанським НПП;

- вжиття заходів щодо недопущення росту заборгованості до місцевого бюджету і концентрація зусиль на її погашення;

- організація заходів щодо виявлення суб’єктів  господарювання , які ухиляються від сплати податків.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Додаток №1

Заходи забезпечення реалізації програми

 

Для реалізації основних заходів програми економічного і соціального розвитку об’єднаної територіальної громади передбачається використання коштів із різних джерел фінансування.

 

№ пп

 

Зміст заходу

Обсяг робіт та ступінь виконання

Відповідальні виконавці

1.

Реконструкція будівлі сільської ради із добудовою центру безпеки Ставненської сільської ради с.Волосянка 301-«А». Ставненська територіальна громада Ужгородський район, Закарпатська область

Проводиться реконструкція. Загальна кошторисна вартість 5191,625 тис.грн.

Ставненська сільська рада

2.

Реконструкція адмінбудинку Ставненської сільської ради для розміщення центру з надання адміністративних послуг с.Ставне,253, Ставненська територіальна громада, Ужгородський район, Закарпатська область.

 Виготовлено проектно-кошторисну документацію Вартість 15902,317 тис.грн

Ставненська сільська рада

3.

Капітальний ремонт приміщень і даху будівлі для облаштування місць розміщення внутрішньо переміщених осіб за адресою: с.Жорнава, 107, Ужгородський район.

Виготовлено проектно-кошторисну документацію Вартість 5893,221 тис.грн

Ставненська сільська рада

4.

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С 070205 Жорнава-Стужиця

Виготовлено проектно-кошторисну документацію Вартість 47482,807 тис.грн

Ставненська сільська рада

5.

Забезпечення клубних закладів та   сільських бібліотек необхідним обладнанням, літературою, музичними інструментами, сценічними костюмами, комп'ютерною технікою тощо.

Визначення необхідної потреби

КЗ «Центр культури, дозвілля та спорту»

6.

Належне вшанування та відзначення державних свят і визначних подій (вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні, відзначення Дня пам’яті та примирення, Дня вишиванки, Дня Конституції України, Дня Незалежності та Дня  Державного  Прапора  України, Дня захисника України, проведення Дня добросусідства на українсько-польському кордоні);

 

Створення плану культурно-масових заходів

КЗ «Центр культури, дозвілля та спорту»

7.

Забезпечення централізованого вивозу сміття з сіл громади, укладення прямих договорів із споживачами.

Укладення договорів

Відділ архітектури, місобудування, житлово-комунального господарства та інфраструктури

8

Утримання в належному стані прибудинкових територій установ і закладів громади, приватних будівель та кладовищ.

Виконання заходів Програми благоустрою сільської ради

Відділ архітектури, місобудування, житлово-комунального господарства та інфраструктури

9

 Капітальний ремонт даху корпусів «В» та «Г» Ставненського ЗЗСО І-ІІІ ст. Ставненської сільської ради;

 

Виготовлення проектно-кошторисної документації

Відділ ОСМСКТ Ставненської сільської ради

10

Капітальний ремонт даху Верховино-Бистрянської гімназії-філії Волосянківського ЗЗСО І-ІІІ ст. Ставненської сільської ради.

 

Виготовлення проектно-кошторисної документації

Відділ ОСМСКТ Ставненської сільської ради

11

Проведення капітального ремонту протирадіаційного укриття розміщеного за адресою с.Волосянка 301 б

Освоєння коштів

Ставненська сільська рада

12

Запбезпечити облаштування консультаційних пунктів з питань цивільного захисту на території громади

Придбання необхідних методичних  посібників

Ставненська сільська рада

13

Розрооблення топографічно-геодезичної основи масштабу 1:100000 на всю територію Ставненської сільської територіальн6ої громади

Виготовлення документації

Відділ архітектури, місобудування, житлово-комунального господарства та інфраструктури

14

Розрооблення топографічно-геодезичної основи масштабу 1:2000 на  територію  адміністративного центру громади с.Ставне.

Виготовлення документації

Відділ архітектури, місобудування, житлово-комунального господарства та інфраструктури

 

 

 

Секретар сільської ради                                                   Лариса РЕЙПАШІ

Остання зміна сторінки: 07-01-2025 14:02