Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 30.12.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 30-12-12627-24 Замовник:

Виконавчий комітет Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області. Адреса: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Без назви, буд. 253 Контактний телефон: +380993844033 - секретар с/р ПІБ, +380950852692- сільський голова Мандрик Іван Іванович. E-mail: otg@stav.gov.ua Сайт: https://stav.gov.ua/ Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області. Адреса: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Без назви, буд. 253 Контактний телефон: +380993844033 - секретар с/р ПІБ, +380950852692- сільський голова Мандрик Іван Іванович. E-mail: otg@stav.gov.ua Сайт: https://stav.gov.ua/ Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області. Адреса: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Без назви, буд. 253 Контактний телефон: +380993844033 - секретар с/р ПІБ, +380950852692- сільський голова Мандрик Іван Іванович. E-mail: otg@stav.gov.ua Сайт: https://stav.gov.ua/

1.Назва документа державного планування:

Детальний план території для будівництва вітрової електростанції «Гора Гостра», яка розташована за межами населених пунктів Ставненської сільської ради Ужгородського району, Закарпатської області, гора «Гора Гостра»

2.Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території для будівництва вітрової електростанції «Гора Гостра», яка розташована за межами населених пунктів Ставненської сільської ради Ужгородського району, Закарпатської області, гора «Гора Гостра». Детальний план розробляється на підставі Рішення Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області №765 від 17 грудня 2024 року. Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Основними цілями детального плану території є: -визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки з метою розміщення об’єкта будівництва; -формування принципів планувальної організації забудови; -визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами; - визначення планувального рішення з урахуванням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства і заходів

 

щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно з ДБН Б.1.1- 14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні».

3.Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Територія гори «Гора Гостра» розташована за межами населених пунктів Ставненської сільської ради Ужгородського району, Закарпатської області. Територія, що розглядається, не відноситься до земель водного фонду, прибережних захисних смуг.

Детальний план території розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та існуючої забудови, дотримуючись вимог ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», та Державним санітарним правилам планування та забудови населених пунктів.

Детальний план території відіграє вирішальну роль у визначенні умов для реалізації проектів, що потребують оцінки впливу на довкілля, забезпечуючи відповідність планованої діяльності екологічним та соціальним вимогам.

4.Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення Очікувані ризиків, пов'язаних із відходами, викидами, забрудненням води, повітря, ґрунту та надр, а також шумовим, вібраційним, світловим, тепловим і радіаційним забрудненням у процесі будівництва та експлуатації об’єктів вітрової енергетики. Будівельні відходи, що утворюватимуться під час будівництва, збиратимуться в контейнери та вивозитимуться спеціалізованою організацією згідно з графіком і в міру накопичення. Небезпечні відходи, якщо будуть ідентифіковані, підлягають утилізації відповідно до законодавства України. Будівництво може створити ризики для поверхневих і ґрунтових вод через забруднення під час проведення робіт. Скидання стічних вод не передбачено, а господарсько-побутові стоки під час експлуатації відсутні. Проєктом передбачено мінімальний вплив на ґрунт та надра, а також збереження існуючого рельєфу. Вплив на атмосферне повітря під час експлуатації не очікується, під час проведення будівельних робіт, вплив буде тимчасовий. Можливий тимчасовий шумовий вплив під час будівництва через роботу техніки. При експлуатації шум від генераторів буде в межах допустимих рівнів.

Світлове, теплове та радіаційне забруднення не передбачається. Суттєвого впливу на

рослинний і тваринний світ не очікується. Можливий незначний вплив на геологічне середовище через необхідність заглиблення фундаментів для встановлення об’єктів. б) для територій з природоохоронним статусом Будівництво об’єктів, навіть за умов можливих кумулятивних впливів, не матиме негативного ефекту на природоохоронні території. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Реалізація детального плану території не призведе до негативних транскордонних наслідків для довкілля чи здоров’я населення.

5.Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Альтернативні земельні ділянки, які могли б відповідати аналогічним критеріям і вимогам для розміщення об’єктів, були розглянуті в інших частинах області. Однак, після аналізу та порівняння характеристик, саме ці ділянки були визнані найбільш придатними для реалізації проєкту. Також в якості альтернативи буде розглянуто

«Нульовий сценарій» та його оцінка у випадку незатвердження зазначеного документу державного планування.

6.Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 

Основною метою проведення стратегічної екологічної оцінки є прогнозування можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив, вирішення задач раціонального природокористування у довгостроковій перспективі, та у відповідності з очікуваним станом природного середовища, згідно з стратегією сталого розвитку. При проведенні стратегічної екологічної оцінки ДПТ передбачається: -збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; - здійснення оцінки впливу на окремі компоненти довкілля та на стан здоров’я та добробут населення планованої діяльності; -пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території; -врахування зауважень та пропозицій громадськості, що будуть надані під час проведення громадських обговорень; - врахування зауважень та пропозицій, наданих під час проведення консультацій з органами державної влади. При виконанні звіту проекту заплановано використання методів стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень. Критерії оцінки - сучасні вимоги нормативно-правових актів в сфері забезпечення екологічної безпеки та санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

7.Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, зокрема: -ресурсозберігаючі рішення щодо використання природних ресурсів; -планувальні заходи (функціональне зонування, озеленення території та ін.); -захисні заходи (дотримання норм технологічного регламенту, правил промислової та пожежної безпеки та ін.); -заходи для запобігання чи пом’якшення впливу надзвичайних ситуацій на довкілля та заходи реагування на надзвичайні ситуації; -відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

8.Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і міститиме інформацію про характер проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання. Пропонується наступна структура Звіту про СЕО: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

 

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9.Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території для будівництва вітрової електростанції «Гора Гостра», яка розташована за межами населених пунктів Ставненської сільської ради Ужгородського району, Закарпатської області, гора «Гора Гостра» подаються до Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області за адресою: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Буз назви, буд. 253 або на електронну поштову скриньку: E-mail: otg@stav.gov.ua Відповідальна особа: Віктор ДЖУПІНА. Строк подання зауважень і пропозицій: з 30.12.2024 до 09.01.2024 року протягом 10 днів. Зауваження та пропозиції подані громадськістю після встановленого строку, залишаються без розгляду.

10.Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Офіційний вебсайт Ставненської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (https://stav.gov.ua/) від 30.12.2024 року На дошках оголошень у населених пунктах: 1. с. Ставне вул. Без назви, буд. 253 (Сільська рада) 2. с. Ставне вул. Без назви, буд. 382 (Будинок культури) 3. с. Ставне вул. Без назви, буд. 396 (Ставненська ЗОШ І-ІІІ ст.) 4. с. Волосянка вул. Без назви, буд. 301Б (Волосянківська ЗОШ І-ІІІ ст.) 5. с. Тихий вул. Без назви, буд 105 (Бібліотека) 6. с. Волосянка вул. Без назви, буд. 301А ( Будівля Волосянківського старостинського округу) від 30.12.2024

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Виконавчий комітет Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області. Адреса: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Без назви, буд. 253 Контактний телефон: +380993844033 - секретар с/р ПІБ, +380950852692- сільський голова Мандрик Іван Іванович. E-mail: otg@stav.gov.ua Сайт: https://stav.gov.ua/ Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області. Адреса: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Без назви, буд. 253 Контактний телефон: +380993844033 - секретар с/р ПІБ, +380950852692- сільський голова Мандрик Іван Іванович. E-mail: otg@stav.gov.ua Сайт: https://stav.gov.ua/ Ставненська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області. Адреса: 89014, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, с. Ставне, вул. Без назви, буд. 253 Контактний телефон: +380993844033 - секретар с/р ПІБ, +380950852692- сільський голова Мандрик Іван Іванович. E-mail: otg@stav.gov.ua Сайт: https://stav.gov.ua/ /ДЖУПІНА ВІКТОР ЮРІЙОВИЧ

Остання зміна сторінки: 30-12-2024 15:23